söndag 7 november 2010

Lyktstolpsmannen

Jag tror att den ansvarige för Trollhättans lyktstolpar (jaja, det är säkert det enda han är ansvarig för) tycker om att jäklas och skrämma skiten ur mig. Låt mig förklara. På min gångväg mellan mitt hem och resecentrum finns det en liten dunge med träd, låt oss kalla det skog. I den skogen finns det några lyktstolpar uppsatta för att man ska kunna gå där när det är mörkt. Vilket jag gör ibland. Nå, för att komma till saken. Häromnatten runt klockan 2 skulle jag gå hem genom denna dungen. Självklart var två stycken lyktstolpar släckta, och of course så var det dom i mitten av skogen. En lätt darrig Erika stressade förbi, för som alla vet så döljer det sig ju flera våldtäktsmän och mördare bakom varje träd, vad annars?
Någon kväll efteråt skulle jag bege mig i någon utav riktningarna. Alla lyktstolpar tända. Självklart.

Och nu igen, igår natt skulle jag hem vid klockan 2. Jag kommer till denna förbannade dungen, och tro på fan att just samma lampor är släckta!!!!

Jag tror att Trollhättans lyktstolpssnubbe vill att jag ska hålla mig inne om nätterna. Japp, SÅ måste det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar