onsdag 12 januari 2011

Äventyr med 8 aktörer

Trevlig hemresa som tog 3 timmar. Jättekul!

Började med att första tåget var försenat, som sen blev inställt. Nästa tåg skulle gå 10 min senare så ingen fara... Om det inte var för att det tåget var försenat. Jajaja, bara att skutta på det och se glad ut. Lite senare kommer det två kinesiska flickor och sätter sig bredvid och börjar prata. Helt plötsligt blir dom förfärade och tror dom är på fel tåg eller något, jag kan inte kinesiska så bra. Dom lämnar kvar sina grejer och springer iväg för att kolla. Någon minut senare så stängs dörrarna och tåget åker iväg.. Jag och herren framför mig sitter och kollar på varandra och sedan ut genom fönstret.. Tillbaka kommer en av tjejerna som ser helt chockad ut eftersom hennes kompis inte kom på tåget. Helt plötsligt blev alla involverad i och hjälpa denna tjejen så hon fick tag på sin kompis som hade biljetterna men ingen mobil och varma ytterkläder..

Tåget rullar iväg från station, det blir något stopp för mötande tåg. När vi närmar oss Älvängen, ca en halvtimme från Göteborg så börjar tåget sakta in och lokförarn ropar ut "Ja, vi har fått en hjulskada på tåget, vi måste färdas i 10 km i timmen." YIPPIEHO skrek varenda människa på tåget, hoppade upp och började dansa för att dom var så glada. Not.
SAAAAAAAKTA, rullar vi till sist in på Älvängens station där vi får reda på att tåget inte kommer gå längre utan det blir bussersättning nästa bit. Jag hjälper den lilla tjejen (Okej, hon kanske inte var så himla liten, säkert äldre än mig, men när jag måste böja mig ner för att höra vad hon säger är hon liten) med sina 6 väskor som vägde ton. Hon hade säkert några tegelstenar i dom. Vi ställer oss väääääntar, när nästa tåg kommer. Tydligen så vill varenda jäkla människa på det. Och det var inte lite folk, det var så att dom stod som packade sillar genom heeeeela tåget. Vi var kanske 10 förnuftiga som stod kvar utanför och skakde på huvudet och väntade på bussarna.

Sen var det inte mer med det. Tåget kom fram exakt samtidigt som bussen. (Ha ha!) Och jag fick en kram från den lilla tjejen för att jag hjälpt henne med väskorna och översättning och så. Hon var så glad. Vilket gjorde att hela denna resa hem på 3 timmar gjorde det absolut värt det.

Jag vet, massa text, massa dravel från mig.

Och nej, jag kommer inte klaga på SJ, för det är fasen inte deras jävla fel hela tiden, det är 8 andra aktörer med i spelet. Plus, jag åkte inte med SJ.

SÅ ÄR DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar